dimarts, 17 de juny del 2014

Sessió 5: Ens preparem per la performance

Som la Maria Cuesta, la Paula Daniel, la Clàudia Padrós, l’Alicia Ramos i la Mireia Ruiz. Estudiants de segon de MEP a la UdG, i estem cursant el mòdul d’educació estètica i vida quotidiana de la menció d’Arts Visuals i Plàstica.
A continuació, trobareu les diferents propostes didàctiques que vam portar a terme a la classe durant la cinquena sessió.

- Aprenentatges i reflexions

Primer vam començar fent activitats en grup.

ACTIVITAT 1

En la primera activitat, vam fer una rotllana, i vam jugar al Piu, Boing i Zas. Aquest joc tracta de passar, mitjançant diferents moviments, una pilota imaginària. Quan la passem amb la paraula Piu, es passa al company del costat, i amb la paraula  boing, canvies de sentit. Per últim, amb la paraula zas, la passem al company que vulguem de la rotllana.

ACTIVITAT 2

En la segona activitat, seguint en rotllana vam fer massatge en cadena a l’esquena. Primer vam fer el massatge al company de la dreta, i passat un parell de minuts, vam canviar de sentit, fent el massatge al company de l’esquerra.

ACTIVITAT 3

En la tercera activitat vam fer una cadena de dits. En rotllana, ens vam apropar tots i vam posar les mans juntes. Primer vam obrir tots les mans, i fent una cadena, vam anar tancant dit a dit tots els membres del grup, i després, vam haver d’obrir un altre vegada un a un cada dit.


ACTIVITAT 4

Per últim, vam simular una caiguda amb paracaigudes. En rotllana, ens vam estirar a terra. Quan el professor avisava de caiguda, tots havien de pujar els braços i les cames i cridar, com si caiguéssim.




Acabades les activitats, vam començar a parlar del treball final, la performance. Vam comentar com la podríem penjar, donant a conèixer diferents plataformes online per penjar vídeos. Seguidament, per grups de la deriva, vam començar a parlar de la performance, vam poder comentar les nostres idees i dubtes al David.

Finalment, vam acabar el quadre de les emocions, comentant quins estats d’anim predominaven en les sessions.











- Com s’ha sentit cada persona durant la sessió

Maria Cuesta: Aquesta sessió em va agradar i la vaig trobar correcte i adequada com totes les altres. Però, al ser la darrera sessió m’esperava fer alguna activitat o exercici totalment diferent dels anteriors. No obstant això, haig de reconèixer que les activitats de la primera part em van servir per relaxar-me i desconnectar després d’una setmana tan agitada pels exàmens.

Després, va ser molt divertit pensar possibles propostes per a la performance, ens sentíem les reines del món. Per últim, el moment d’emplenar el mural, em va fer sentir molt nostàlgica. Vaig recordar, gràcies als antics dibuixos, com em vaig sentir a les sessions anteriors. I vaig poder veure la meva progressió, de mica en mica vaig anar perdent la vergonya i augmentant la meva confiança.

Paula Daniel: Les primeres activitats de la sessió les vaig trobar molt alliberadores. Sentia que a través d’elles perdia tensions i em centrava en el moment que estava. Desprès deixant-nos temps per pensar en la performance vam tenir uns moments de deixar anar la imaginació. Em sentia creativa. I finalment quan vam acabar el mural em vaig sentir molt a gust i lliure, em va agradar poder reflexionar sobre com m’havia sentit a cada sessió i plasmar-ho d’una forma artística, que pot ser per la resta no tenia cap sentit, però que per mi el tenia tot.

Alicia Ramos: Aquesta sessió la vaig trobar interessant. Amb les primeres activitats, al principi em vaig sentir una mica perduda, però després em vaig sentir molt a gust, i vaig aprendre noves activitats i noves sensacions. El temps que el professor ens va deixar per comentar les nostres performances, pel nostre grup va estar molt profitós, ja que ens va resoldre molts dubtes que tenien, i ens va ajudar a portar a terme la nostra performance. A l’hora d’acabar el mural, em vaig sentir satisfeta, i vaig poder observar les diferents sensacions que havia tingut en les diferents activitats del mòdul, i juntament amb tota la classe, vam poder observar que algunes sensacions es repetien en diferents alumnes.

Mireia Ruiz: Durant la sessió, vaig sentir diverses sensacions i sentiments. En la primera activitat, vaig sentir com el fet de realitzar moviments oberts amb el cos i el fet de cridar em provocava un gran alliberament de tensions i preocupacions. Tot seguit, vam pensar per grups diverses propostes que podríem aplicar a la nostra performance. Aquesta part de la sessió, considero que va ser útil i molt tranquilitzadora,  ja que el mestre ens va explicar els pros i els contres de les nostres propostes i ens va ajudar a crear altres possibles aplicacions artístiques.  Finalment,  en l’última part de la sessió em vaig sentir amb molta llibertat creadora perquè vaig haver de plasmar mitjançant un dibuix  les sensacions que m’havia ocasionat l’última sessió.

Claudia Padros: Les primeres activitats que vam realitzar em van semblar molt divertides i adequades pel tema que estàvem tractant a classe. Vaig sentir-me còmode i a la vegada lliure.
Seguidament, el temps en el qual vam poder comentar i pensar les nostres performances, va esdevenir molt profitós pel nostre grup perquè vam resoldre molts dubtes que teníem i ens va ajudar a tenir clar el que volíem fer.
Finalment, l’ultima part de la sessió m’ha semblat molt adequada per finalitzar les classes d’aquest modul. Plasmar les meves sensacions de classes anteriors, a partir d’alguna expressió artística em va fer sentir lliure i creativa.

- Aplicacions possibles en entorns educatius

Davant d’un entorn educatiu, les activitats que vam realitzar es podrien aplicar en diverses ocasions. Les primeres activitats de desinhibició serien útils abans de qualsevol exercici que impliqués expressar-se a través de la interpretació, o en aquelles que calgués deixar fluir les idees d’una forma espontània. Doncs són activitats que trenquen amb la rutina i el món exterior. També perquè et contextualitzen en el moment present i et conviden a perdre la por a expressar-te.

La part en la qual vam rumiar quina performance fer seria totalment aplicable a una escola. Preferiblement estaria bé fer-la amb grups més grans, així permeten que el mestre estiguis més a sobre dels grups a l’hora de buscar una bona performance a fer, i estaria bé que la proposta es pogués realitzar a l’escola. Per fer-ho amb infants seria adient pautar més com s’ha de realitzar i temes que es poden tractar, animant-los a canviar alguna cosa del centre a partir d’una acció.

-Ampliació del contingut

Els jocs cooperatius a primària

A partir dels jocs cooperatius a l’aula, ens permet que els alumnes puguin expressar-se i puguin obtenir nous aprenentatges. A més, també és una bona eina perquè els alumnes es puguin relacionar amb els altres companys i perdin la vergonya.
Aquests jocs cooperatius es poden fer amb tota la classe, com ho vam fer nosaltres a la sessió, o també es poden fer en petits grups.

Per tal de donar idees i veure altres opcions de performance us adjuntem alguns exemples:









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada